شهید منصــور مهــدوی نیاکی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید منصــور مهــدوی نیاکی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید منصــور مهــدوی نیاکی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام منصور مهدوی نیاکی از شهدای دانش آموز شهرستان آمل می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : احمد
تاریخ تولد : 1346/01/03
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل تولد : آمل
گلزار شهدای امام زاده ابراهیم آمل
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره
محل شهادت : ام الرصاص- عملیات کربلای 4
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

زندگینامه شهید منصورمهدوی نیاکی

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ق.ظ

نام پدر: سید احمد 

نام مادر: رقیه
تاریخ تولد: 1346/1/2 آمل
وضعیت اشتغال: دانش‌آموز
تحصیلات: متوسطه
یگان خدمتی: لشگر25 کربلا گردان یا رسول‌الله
عضویت: بسیجی
تاریخ شهادت: 1365/10/5
محل شهادت: جزیرة ام الرصاص
نحوه شهادت: عملیات کربلای4
محل دفن: آمل
سن: 19 سال


در فروردین ماه سال هزار و سیصد و چهل و شش که طبیعت می‌رفت جلوه‌ی باطراوتی به هستی بدهد، در خانواده‌ی متدین و پاکدامن که دل و چشم به آسمان داشتند و غیر از رضایت خداوند به چیزی راضی نبودند،کودکی به دنیا آمد که انگار هدیه نوروزی و عیدی جاودانگی از خالق هستی به پدر و مادر عاشق اهل‌بیت بود. نام زیبای «منصور» را بر او نهادند. دیباچه‌ی زندگی منصور بیانگر آینده درخشانش بود. از کودکی مودب و آرام بود که توجه داشت روابط و تعامل حسنه‌ای با دیگران داشته باشد. دوران ابتدایی را در دبستان پستا (تقوا) و راهنمایی را در مدرسه شهید سقا علیزاده، پشت سر گذاشت و متوسطه را در دبیرستان امام خمینی (ره)آغاز نمود.

منصور فرد مستعد و خوش فکر بود و در کنار فعالیتهای درسی و آموزشی به کار هنر خوشنویسی و نقاشی و همچنین به تلاشهای ورزشی می‌پرداخت. در زمینه هنرهای رزمی و غواصی دوره تخصصی را گذرانده بود. منصور در همان اوایل دوران نوجوانی به امور واجبات اهمیت ویژه‌ای می‌داد و اهتمام داشت که نماز شب را اقامه نماید و در فراگیری قرآن و علوم قرآنی گوی سبقت را برباید. او با اعتماد راسخ مبنی بر انجام کار برای رضای خدا و دعوت دیگران به مسیر متعالی اسلامی همواره با حضوری فعال در انجمن اسلامی دانش‌آموزان آمل و همچنین انجمن اسلامی محل و فرماندهی پایگاه شهید محلّه و همینطور همکاری در مسایل تربیتی مدرسه، تلاش چشمگیری از خود بر جای گذاشت.
با شروع جنگ تحمیلی با وجود داشتن16 سال سن، راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و در طی چهار مرحله اعزام به مناطق جنگی، به دفاع از کیان کشور و ارزش‌های اسلامی برآمد و جان شیرینش را بر سر پیمان گذاشت.
شهید در مکاتبات خود اطرافیان را به ترس از خدا سفارش می‌کرد و از روی آوری به ضد ارزشها بخصوص مظاهر مبتذل فرهنگ غرب بر حذر می‌داشت و به پیروی از ارزشهای انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی تاکید نمود. منصور در عملیات«والفجر6» و «هورالعظیم» و «کربلای4» شرکت داشت تا اینکه در عملیات کربلای4 به فیض شهادت رسید. بعد از9 سال آثاری از پیکر مطهرش به گلزار شهدای آمل انتقال یافت.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

شهدای غواص و خط‌شکن استان مازندران قرار است که در روز بیستم مردادماه امسال در مرکز مازندران تشییع شوند.

۹۵/۰۴/۲۷ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۱)

سلام و درود بر شما ای شهید همیشه زنده و جاوید

سلام و درود بر آن چهره ملکوتی شما مظلوم ، ای اصحاب بر حق سید و سالار مظلوم

بگو آن شب آخر در وداعتان چه خواندید که اینگونه جاودانه شدید

امروز که دشمن از هر سو، و به هر ترفندی برای دستیابی به خاک مقدسی که خون شما، پاسدارش بوده دستاویز قرار داده، قسمتان می دهم، بدان شب جانسوز وداع آخرتان، به لحظه لحظه نبردتان، و به آن آخرین نفسهای قدسیتان که ملائک بر گزد شما بال میزدند و حسین حسین گویان بر سر و سینه میزدند، امروز قدم رنجه نمایید و به یاریمام بیایید و طراحان نقشه های پلید علیه این مرز و بوم را چون قارون در زیر خروارها فراموشی مدفون سازید تا بدانند که خورشید با دستان بسته نیز می تابد و شیطان افسار گسیخته نیز رسوا میشود

 

با تمام خلوص قلبم در این نیمه شب التماستان می نمایم ای جاودانه ی تاریخ، ای شهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی